cookies-varning

torsdag 7 oktober 2010

Shock Troopers test

Tjipp!

Fick som sagt mina Shock Troopers från Wargames Factory häromdagen men när avin kom så fanns inte paketet på postens utlämningsställe. När jag sen hämtade ut paketet så såg det ut som om man bokstavligt backat på det med en lastbil; snett och vint och ett märke efter en järnbalk var intryckt tvärs över kartongen. Även lådorna inne i paketet var rejält tillknycklade som synes!

 Jag hade beställt tre låddor (till mina söner bådda - not!) och Tony på Wargames Factory hade slängt med en sprue zombies och två sprues med vikingar som bonus. Som tur var klarade sig alla sprues utan större skador, såväl de i lådorna och de som låg löst.


Jag kunde inte låta bli att limma ihop två figurer samma kväll efter jobbet som test. Som sagt var ska jag använda dem som veteraner till mina Steel Legion. Tematiskt funkar de bra, de har liknande hjälmar, långa rockar och gasmasker, även om dessa ser lite annorlunda ut. Gevären ser ut som något slags automatgevär, men eftersom autoguns och lasguns har samma stats och poängkostnad i 40k nuförtiden är det inget problem. Jag limmade även ihop en zombie också men tog ingen bild på den, det får vänta tills jag limmat ihop fler. I bakgrunden syns Svala och en Heidi, en annan dvärgiska från Hasslefree. 


En lite närmare bild på figurerna. Med på spruen fanns det en granatkastare (syns på bilden) och en eldkastare plus lite annat smått och gott, viilket är användbart ur konverteringssynpunkt. Figurerna har dock lite mer rustning än Steel Legion, men det är inget problem då veteraner får köpa Carapace Armour, d.v.s. en lite bättre rustning än de andra. Det var just det problemet, att jag behövde differentiera den enheten från resten av figurerna som ledde till beslutet att köpa Shock Troopers. (Steel Legion-figurerna är ju dessutom i metall och en bitch att konvertera!) Kvalitetsmässigt ligger Wargames Factory litet under GW när det gäller detaljer. Det är inget fel på skulpteringen i sig, men GW's plastfigurer är något krispigare gjutna, om ni förstår vad jag menar. Enda smolket i glädjebägaren var att trots att det fanns sex olika högerarmar med vapen fanns det bara tre vänsterarmar, och alla hade exakt samma pos. Så det var lite svårt att få figurerna att hålla ordentligt i vapnen, men det löste sig.

Nu ska jag limma ihop ett par till och sen testmåla dem. Jag har en idé om hur de ska se ut, men ingen konkret plan hur jag ska måla för att få till det bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games