cookies-varning

lördag 5 februari 2011

Boyz, boyz, boyz.

Som utlovat, närbilder på de fyra orkerna som bara kom med på gruppbilden sist. Inget snack, bara bilder.
















Jag är faktiskt mer än nöjd med resultatet av Army Painters Quickshade (eller "dip"); de här figurerna är bara målade rakt av med olika nyanser av brunt, grönt för huden och metall på vapnen. Några detaljer har fått lite vitt, guld eller rött, t.ex. tänderna, symbolerna på vapnen, ögonen och håret. Några vapen har fått rostfläckar som helt enkelt är brun och orange färg påduttat lite random. Sen är det bara att schlöcka på dippen och låta torka.

2 kommentarer:

  1. Väldigt stiliga! Det är nästan så att jag blir sugen på att börja på en ny 40k-armé bara för att få möjlighet att testa på dippen. Resultatet verkar bli tokbra med väldigt liten arbetsinsats. När jag har hört dipp tidigare så har jag sett framför mig figurer som doppats hela i burken och sedan fästs i skruvdragare och snurrats runt i hög fart för att bli av med det mesta av dippen, men det är verkar vara en smidig (och mindre kladdig) metod.

    En annan sak. Vad använder du för mattlack? Jag kör på Testors Dullcote, men min burk börjar ta slut och jag har hört att de har slutat tillverka den.

    SvaraRadera
  2. Har inte testat den än på tenn, men jag misstänker att det funkar som på plast, fast det känns som att quick-dip-metoden och plastfigurer är gjorda för varandra. Anyways, jag använder Tamiyas excellenta spraylack för plastmodeller, som jag beställer från en modellaffär i Luleå, samma som jag beställer mitt terrängmaterial från.

    Har hört att Army Painters egna spraylack ska vara bra. Testors får inte importeras till Europa längre tror jag, de har för ohälsosamma ingredienser i sin lack.

    SvaraRadera

Wayland games

Wayland Games