cookies-varning

fredag 2 september 2011

En traktor

...eller kanske ett par stridsvagnar? Detta blir en kort uppdatering med lite gamla bilder. Jag glömde nämligen min kamera hos några vänner i en dryg vecka så det blev inget fotograferat av mitt målningsarbete då, och den sista tiden har tillbringats med att limma en massa hus.

Fick en sändning fordon från Frontline Wargaming tidigare, och har börjat limma ihop och grundmåla dem.

Två lätta T26-stridsvagnar i resin från Frontline Miniatures.


Vagnarna och kanonerna från PSC har sprayats med Soviet Armour-färg från Flames of War.

Jag köpte en civil lastbil också, den kan vara bra att ha som terräng.

Lasten är avtagbar och jag funderar på att scratchbygga lemmar till flaket.

Frontline Wargaming har rätt trevliga och billiga fordon i resin. Man behöver fila och slipa lite gjutskägg och spackla igen en och annan luftbubbla som bildats. Men konstruktionen är enkel, fyra-fem bitar per modell och det går relativt snabbt att få ett helt okej resultat. Skalmässigt ligger de runt 1/76 vilket kan vara ett minus om man vill blanda dem med plastmodeller i 1/72. Summa summarum är det enkla men prisvärda modeller som lämpar sig väl för figurspel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Wayland games

Wayland Games